דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחצית ראשונה 2022: דו"ח מצב היברידי-חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...


שוק הרכב של ישראל למחצית הראשונה של 2022: יותר חשמליות והיברידיות-נטענות, פחות מנועי דיזל ובנזין, וטסלה היא כבר לא החשמלית הנמכרת ביותר. אחרי הסיכום הראשוני של נתוני המכירות למחצית הראשונה של 2022, צללנו לעומקם של הנתונים ושלפנו את נתוני המכירות המלאים של הרכבים ההיברידיים והחשמליים. הנתונים כמובן לא מייצגים את התמונה המלאה, שכן הביקושים לרכבים חשמליים גדולים בהרבה מכושר האספקה של יבואני הרכב.

רכבים מונעי בנזין עדיין תופסים את הנתח הגדול ביותר ממכירות הרכב בישראל, אך אלו נמצאים בירידה ברורה - כמו גם המכירות של הרכבים עם מנועי הדיזל. המכירות של הרכבים ההיברידיים הקלאסיים התייצבו על מספרים של 19-20 אחוזים בשנים האחרונות, והצמיחה כמובן נמצאת אצל אלו שנשענים באופן מובהק על החשמל. מכירות הרכבים החשמליים רשמו את העליה הגדולה ביותר ועברו את מכירות דגמי הפלאג-אין, בפעם הראשונה בישראל.

טבלת מסירות לפי סוג מנוע


מחצית ראשונה 2022: דו

רכבים היברידיים: מה שהיה הוא שיהיה

במסירות הרכבים ההיברידיים אין הפתעות: הקורולה של טויוטה וצמד המשפחתיות של יונדאי ממשיכות להוביל את השוק, כאשר האיוניק הפסיקה להימכר לאחרונה - אך רשמה מספרי מכירות יפים בימיה האחרונים בשוק. טויוטה יאריס קרוס רשמה חדירה מוצלחת וחלפה על פניה של היאריס המסורתית; קיה נירו הייבריד ירדה למספרים נמוכים, בשל המעבר של עיקר המכירות לגרסה הנטענת. הדגמים ההיברידיים של הונדה ירדו השנה למספרים נמוכים במיוחד.

טבלת מסירות רכבים היברידיים

יונדאי אלנטרה היברידית וטויוטה קורולה היברידית

היברידיים נטענים: MG, נירו וכל היתר

קרוב ל-70% ממסירות רכבי הפלאג-אין הייבריד בשנה הנוכחית, הן של שני דגמים בלבד: קיה נירו ו-MG EHS. לא במקרה, אלה גם שני דגמי הפלאג-אין הזולים ביותר שנמכרים כיום בישראל, בפער לא מבוטל מהיתר.

ההצלחה האדירה של ה-EHS הביאה את המותג למקום ה-11 בטבלת המותגים הנמכרים ביותר - נתון מרשים במיוחד כשזוכרים שכיום זהו מותג שמוכר בישראל דגם אחד בלבד. הנירו זוכה להצלחה על אף שדור חדש כבר הוצג ויגיע לישראל בקרוב.

ומה עם היתר? דגמי פלאג-אין של מותגים עממיים לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של אחיהם בעלי ההנעות המסורתיות. בתחום היוקרה, לעומת זאת, התוספת למחיר עבור הפלאג-אין מתונה בהרבה ולכן הדגמים הנטענים מצליחים לרשום מספרי מכירות גבוהים.

טבלת מסירות רכבי פלאג-אין הייבריד

קיה נירו ו-MG3

חשמליים: הכל תלוי במלאי

זו אולי הטבלה המסקרנת ביותר, אבל היא גם זו שממש לא משקפת את העדפות הצרכן. כמעט כל הדגמים כאן סובלים ממיעוט אספקות, בחלק מהמקרים היבואניות אף עצרו את האפשרות להזמין את הרכבים.

אצל ג'ילי הצליחו להשיג את הכמות הגדולה ביותר, וגם נהנים מביקוש עירני הודות לתמהיל מוצלח של מחיר, מוצר וטווח נסיעה. הביקוש הגבוה הביא את היבואנית להעלות את המחיר בימים האחרונים, בפעם השניה מאז תחילת השיווק.

טסלה התמקדה גם השנה במסירות של המודל 3 ועדיין לא הספיקה למסור כמות משמעותית של רכב הפנאי מודל Y. הנתון של סרס 3 מפתיע מכיוון אחר: הרכב משווק בשלב זה בתקינה מוגבלת עם הרשאה ל-400 יחידות בשנה, במשך שנתיים בלבד; אך ההגבלה היא על היבוא, ומכיוון שבשנה שעברה יובאו ארצה 400 יחידות ולא כולן נמכרו, הרי שהשנה המספרים גדולים יותר.

טבלת מסירות רכבים חשמליים

רכבים חשמליים

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה